Maximaal rendement uit het klantcontact en de kosten beperken

Home-- Workshops-- Coaching-- Advies-- Lees meer-- Ons team-- Referenties-- Contact


Enthousiaste opdrachtgevers én medewerkers

Referenties van onze projecten verstrekken wij graag in overleg, waarom onze referenties anoniem zijn kunt u lezen in onze privacy verklaring.

Gelderland

Directie Team

"Het werd tijd om het team scherper te maken. Monteurs en kantoormedewerkers konden meer alert zijn op wat goed gaat en hoe het samen beter kan. Door de onderlinge samenwerking en interactie te versterken wilden wij de klantgerichtheid, kwaliteit en efficiëntie verbeteren. MKB Sales Support heeft ons hierbij uitstekend geholpen door de monteurs en kantoormedewerkers elkaar opnieuw te laten vinden in de gemeenschappelijke kernwaarden en het bedrijfsdoel. Hiernaast heeft men geholpen om de kwaliteit en structuur van de interne communicatie sterk te verbeteren. Informeel persoonlijk overleg met medewerkers en bezoek aan projecten in uitvoering door de directie, teamoverleg met een goede agenda en meer interactie, voortgangsgespreken en een nieuwsbrief plus het meten van de klanttevredenheid zorgen er voor dat wij nu veel beter met elkaar in contact zijn. Dit hadden wij zelf niet kunnen doen."

  

Zuid Holland

Directeur - eigenaar

"Door de groei van ons bedrijf is mijn afstand tot de werkvloer groter geworden. Veel van mijn tijd besteed ik aan klantcontact, er is steeds minder tijd voor de medewerkers. Ik ben echter geen verkoper en mijn medewerkers zijn geen ondernemer. Door coaching en advies zijn mijn commerciële vaardigheden sterk verbeterd en is er nu goede structuur voor de interne communicatie en rapportage."


Noord Holland

Accountmanagers

"MKB Sales Support heeft ons goed geholpen om de omzetdoelstellingen van de directie te vertalen naar een ambitieus, concreet en haalbaar commercieel actieplan. Onze commerciële vaardigheden zijn weer bijgespijkerd, het rollenspel was realistisch, spannend en bijzonder leerzaam."


Utrecht

Projectleider

"De workshop Effectief Plannen & Prioriteren heeft mij geholpen om een heel goed overzicht te krijgen over alles wat er dagelijks/wekelijks bij mij terecht komt en met welke prioriteit ik hieraan aandacht wil of moet geven. De prioriteiten matrix is handig en eenvoudig om te gebruiken!"


Zuid Holland

Operationeel directeur

"Onze projecteleiders, werkvoorbereiders, servicecoördinator, uitvoerders en chef-monteurs hebben met veel enthousiasme de workshop 'Commerciële en Leidinggevende vaardigheden' gevolgd. Hierdoor is men er beter toe in staat om bij de klant verborgen kansen en uitdagingen te vinden en er de relatie mee te versterken. Men is van passief- verschoven naar pro-actieve relatie ontwikkeling en kan hierin de medewerkers prima meenemen. Aansprekende onderdelen van de workshop zijn: de beleving van de klant, het effect van kosten op het bedrijfsresultaat, communicatieve vaardigheden, commerciële vaardigheden én het rollenspel met een acteur. MKB Sales Support laat zien dat zij de branche uitstekend kennen, weten wat er speelt."


Overijssel

Directeur

"Onze monteurs reageren enthousiast op de gevolgde workshop, spreken elkaar meer aan op wat beter kan en tonen meer zelfvertrouwen in persoonlijk klantcontact. Enkele monteurs brengen nu extra werk mee. In het algemeen is men scherper op het voorkomen van onnodige kosten. Een mooi resultaat. De presentatie van MKB Sales Support ziet er zeer goed uit in voorbereiding, uitvoering en evaluatie."


Friesland

Directeur

"Onze medewerkers zijn enthousiast over de inhoud en presentatie van de workshop; veel interactie, oefening en discussie. Het is duidelijk dat MKB Sales Support onze branche goed kent. Door zorgvuldige voorbereiding en uitvoering is ons doel bereikt, meer inzicht en praktische vaardigheden in klantgerichte processen, samen scherp op het bedrijfsresultaat."


Noord Brabant

Projectmanager

"Wij zijn helemaal tevreden, de monteurs zijn zich beter bewust van de kansen en uitdagingen in relatie tot onze klanten en winstgevendheid. De neuzen staan weer dezelfde kant op. Dank voor de praktische tips en sterke interactie!."


Limburg

Directeur

"Het besef dat onze monteurs een onmisbare schakel zijn in het behouden van klanten en het realiseren van een zo gunstig mogelijk rendement op de investeringen bracht ons in contact met MKB Sales Support. Het aanbod en inzicht van Gertjan leidde tot een uitstekende klik en vertrouwen. De monteurs en projectleiders hebben merkbaar meer inzicht in de klantgerichte processen. De vaardigheden zijn ontwikkelt om in persoonlijk klantcontact maximaal rendement te realiseren.

De workshops werden tijdens de reorganisatie van onze onderneming uitgevoerd en hebben door uitvoering en evaluatie bijgedragen aan meer onderling vertrouwen, rust en betrokkenheid."


Zuid Holland

Bedrijfsleider

"Het was een eyeopener dat er nog zoveel speelde binnen de organisatie. Nu zaken helder zijn en de belemmeringen besproken is er weer ruimte om verder te ontwikkelen."


Noord Holland

Teamleider

"Door met elkaar in gesprek te gaan zijn wij ons veel meer bewust geworden van onze talenten en beperkingen. Wij kunnen elkaar nu veel beter versterken en aanvullen. Dat zorgt voor meer efficiëntie en vooral meer werkplezier."


Utrecht

Directie - dga

"Mijn broer en ik wilden graag meer afstand tot het dagelijkse operationeel proces, meer tijd voor zaken waarin wij echt goed zijn en die ons plezier geven. Een projectleider bleek de juiste man om dit mogelijk te maken en groeit nu door tot bedrijfsleider. Het gehele proces is uitstekend voorbereid en uitgevoerd, het afbreukrisico voor de betrokkenen is nu minimaal."


Gelderland

Directeur
"Met de bedoeling om de acquisitie inspanning van mijn bedrijf te upgraden is samen met MKB Sales Support het project "De monteur als ambassadeur van ons bedrijf" opgezet.

Bij dit project heb ik Gertjan leren kennen als een deskundig, geanimeerd en stimulerende persoonlijkheid., die door zijn aanpak een aantal niet eerder belichte commerciële vaardigheden van onze monteurs wist te ontwikkelen. De medewerkers front- en backoffice hebben inmiddels met succes hun workshop afgerond, zijn unaniem enthousiast over het resultaat."


Overijssel

Commercieel directeur

"Door een aanbeveling van onze installateur kwamen wij met Gertjan in gesprek. Er was ruimte om de mannen op de bouw meer bewust te maken van hun invloed op onze relatie met klanten en omwonenden. In twee dagdelen na werktijd heeft onze ploeg met veel enthousiasme samengewerkt, is het inzicht vergroot en zijn de communicatieve vaardigheden versterkt. Ook spreekt men elkaar nu meer aan op wat goed gaat en hoe het beter kan."


Gelderland

Directeur

"Na een reorganisatie ontstond in ons team veel onrust. De workshop heeft enorm geholpen om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. De medewerkers zijn zich nu beter bewust van hun verantwoordelijkheid voor het bedrijfsresultaat, de in- en externe communicatie is duidelijk verbeterd. Een mooi resultaat."


Zuid Holland

Directeur

“Gertjan werkt met grote kundigheid en inzet voor de diverse divisies van ons bedrijf op het gebied van relatiebeheer, marketing en publiciteit. Altijd een luisterend oor en een goed advies. Maximale ondersteuning voor het declareren van de beschikbare OTIB subsidies, wij kregen de documenten verzendklaar aangeleverd!."


Utrecht

HR manager

“Ik heb het plezier gehad om enkele jaren met Gertjan samen te werken bij VDD/Salto. Gertjan vervulde de functie van vestigingsmanager. Hoewel dit een lastige positie was, in economisch moeilijke jaren, bleef Gertjan positief, oprecht en betrouwbaar naar zijn team en het management. Ik heb Gertjan leren kennen als een betrouwbare, loyale en gerespecteerde collega."


Noord Brabant

Directeur

"De eerste kennismaking met MKB Sales Support en Gertjan leidde tot een workshop voor het managementteam en projectleiders. Hierin stonden centraal: analyse concurrentiepositie en innoverend vermogen, toetsing van onze ambities en de persoonlijke klantgerichte vaardigheden. Inmiddels hebben ook onze technisch specialisten en kantoor medewerkers de workshop "Focus op Klant en Rendement" gevolgd. Het inzicht werd vergroot, de persoonlijke vaardigheden versterkt. Voor ons is dit de basis voor gestructureerde actie waarin alle medewerkers participeren."


Samenwerkingsverband in Nederland

Voorzitter

"Gertjan en zijn team hebben een heldere visie op het organiseren en uitvoering van relatie ontwikkeling en acquisitie voor het installatiebedrijf. Praktische ondersteuning en de workshops commerciële vaardigheden voor management team, projectleiders en monteurs hebben de groep en individuele leden goed op weg geholpen om bestaande relaties beter te laten renderen en nieuwe te vinden."


Noord Brabant

Projectleiders

"De waan van de dag geeft zoveel verstoring, het was lastig om overzicht te bewaren en voldoende tijd te besteden aan de juiste onderwerpen. Een eenvoudig systeem (Covey) helpt ons om dagelijks de juiste keuzes te maken. Door een korte training en enige begeleiding voelt het alsof je hoofd minder vol zit. We hebben nu een helder overzicht waardoor plannen en prioriteren makkelijker is en je daadwerkelijk tijd bespaart."


Noord Holland

Lid managementteam

"Ik heb Gertjan leren kennen als initiatiefnemer tot duurzame ontwikkeling en samenwerking. Gertjan is een gedreven professional. Hij kan partijen enthousiast maken en heeft een goed overzicht tussen de hoofd- en bijzaken. Een persoon die met zijn inzet altijd toegevoegde waarde heeft voor zijn opdrachtgever. Hij kent de weg in zowel profit- en nonprofit."


Gelderland

Directeur

“Met MKB Sales Support haal je zeer praktische marketing in huis. Geen wollige verhalen maar praktisch aan de slag met je bestaande klanten en het beheer ervan. Uitstekende ondersteuning in het maken van belscripts, jaarplanning en ondersteunende software helpen ons het bedrijf op een goede manier te presenteren. Kortom een zeer welkome aanvulling voor onze marketing."


Overijssel

Directeur

"MKB Sales Support heeft middels workshops het gehele team laten ervaren hoe belangrijk hun bijdrage aan het bedrijfsresultaat is, hoe wij het persoonlijk klantcontact maximaal kunnen laten renderen en de operationele kosten kunnen beperken. Hierna heeft Gertjan geholpen met het opstarten van divers medewerkersoverleg om onze klantgerichtheid te versterken en met ons een commercieel plan opgesteld. Er is meer structuur en verbeterde communicatie tussen werkvloer en management ontstaan. Een mooi resultaat. De declaratie formulieren voor de OTIB-BBO subsidie werden ons teken-klaar aangeleverd!."


Drenthe

Hoofd bedrijfsbureau

"Door de workshop is er meer klantgerichtheid, groter bewustzijn van het effect van kosten, verbeterde in- en externe communicatie. De weerstand vooraf werd tijdens de workshop snel overwonnen. MKB Sales Support kreeg gemiddeld een 8,0! De evaluatie was qua inhoud en presentatie top. Voor deelnemers handige USB's en tips voor onderweg."


Deelnemers aan workshops

Monteurs en Servicemonteurs

"MKB Sales Support bedankt voor de workshop! Verrassende aanpak, ik heb meer geleerd dan ik vooraf verwachte. Begrijp nu beter wat de klant van ons verwacht en hoe groot onze invloed op het bedrijfsresultaat is. Ik heb al veel trainingen gehad maar jullie workshop is anders, er is goed naar ons geluisterd en er is veel gediscussieerd."

"Goed gedaan! Toch heel anders dan verwacht. Veel discussie over onze klanten en wat wij hun allemaal kunnen bieden. Handige tips en truuks om samen meer uit het klantcontact te halen en om te gaan met lastige situaties. De samenvatting en tips op de USB stick en het kaartje met tips voor in de bus zijn super."

"Veel handige tips en truuks gehad en praktijksituatie besproken. Toch goed om in rollenspel te oefenen. Het was anders dan verwacht, we (monteurs en projectleiders) hebben veel over het werk gesproken en van elkaar kunnen leren. Dit zouden wij vaker kunnen doen, worden wij samen sterker van."

"Wij hebben een interessante maar ook gezellige workshop gehad, het was de investering van twee vrije avonden zeker waard."

Projectleiders

"Wij zijn bijzonder tevreden met het resultaat van de workshop. Door monteurs en bedrijfsbureau bij elkaar te brengen is het onderling begrip en vertrouwen toegenomen. Het besef te werken voor elkaars toekomst is sterker geworden, de onderlinge relatie versterkt."

"Jullie hebben mij verrast. Wij hebben op een andere manier naar onze klanten en onszelf gekeken, geleerd hoe belangrijk onze bijdrage aan het bedrijfsresultaat is. Iedereen heeft aandacht gekregen en actief meegedaan. Ik heb meer over mijzelf geleerd dan ik kon voorzien, knap gedaan!."

"Onze commerciële en leidinggevende vaardigheden zijn echt versterk. Het waren drie dagdelen intensief samenwerken, discussie en rollenspe, wij zijn echt buiten onze comfort zone geweest. Een waardevolle en gezellige actie, goed voor ons persoonlijk en het team".

Veel van onze dienstverlening is declarabel bij scholingsfondsen zoals het OTIB of OOM en periodiek als Duurzame Inzetbaarheid bij het Europees Sociaal Fonds.