Maximaal rendement uit het klantcontact en de kosten beperken

Home-- Workshops-- Coaching-- Advies-- Lees meer-- Ons team-- Referenties-- Contact

Workshops

MKB Team Support helpt met workshops het inzicht in ‘Klant & Rendement’ en de benodigde vaardigheden te versterken. Hiervoor is iedere workshop maatwerk, sluit precies aan bij de wensen van de opdrachtgever en de kenmerken van het team.

Onze workshops ondersteunen de teamontwikkeling, er is veel interactie, praktische oefening en humor. De deelnemers herkennen de onderwerpen en praktijkvoorbeelden uit hun dagelijks werk. Al het gebruikte materiaal wordt gerelateerd aan de eigen functie, klanten en dienstverlening. Kenmerkend is de grote toepasbaarheid van de theorie en praktische oefeningen.

Iedere opdracht wordt door ons zorgvuldig voorbereid, gestart met een intakegesprek en naar wens aangevuld met een interview van deelnemers. In het evaluatiegesprek bespreken wij graag het behaalde resultaat en geven u tips voor het borgen van de continuïteit. Zo verkrijgt u maximaal rendement uit de investering.

De workshops bestaan, afhankelijk van uw wensen en de kenmerken van het team uit 1 tot 4 dagdelen. Van onze opdrachtgevers kiest 80% voor uitvoering op de eigen locatie van 16:30 tot circa 20:30 uur. Ieder ander tijdstip op een u passende plaats in Nederland kan natuurlijk ook.

Er is veel kennis van de branche en ruime ervaring in het begeleiden van technische en commerciële medewerkers. In de workshops gebruiken wij meerdere leermethodes zoals het analyseren van praktijksituaties, discussie, spiegelen, individuele- en groepsopdrachten en een kleine thuiswerk opdracht. Rollenspel is een nuttig leermiddel, wij gaan hier echter verantwoord mee om vanwege de weerstand die dit kan oproepen. In overleg kan ook e-learning worden ingezet.

Voor nieuwe medewerkers kunnen wij uw eigen kennismakingsbijeenkomsten opzetten en uitvoeren. Het leert medewerkers om snel uw bedrijf te leren kennen en maakt op een vriendelijke manier duidelijk wat u van hen verwacht.


Het inzicht dat wij geven
- Wat vraagt de klant van ons en hoe gaan wij hiermee om
- Wat is de invloed van (faal)kosten op ons bedrijfsresultaat
- Wat is ons bedrijfsdoel en wat zijn onze kernwaarden
- Wat gaat goed, hoe kan het beter en wat is hierin mijn verantwoordelijkheid
- Wat is er voor nodig om ons team maximaal te laten functioneren

De vaardigheden die wij ontwikkelen
- Effectief communiceren met collega’s en klanten
- Efficiënt werken, de operationele kosten beperken en de bedrijfskwaliteit versterken
- Team vitaliteit en onderlinge samenwerking
- Plannen en prioriteiten stellen
- Commerciële en leidinggevende vaardigheden
- Klantmanagement en relatie ontwikkeling


Onze dienstverlening is praktisch, overzichtelijk, snel inzetbaar en duurzaam effectief. Wij versterken het inzicht en de vaardigheden van álle medewerkers. Is ons aanbod voor u interessant? Wilt u kennismaken of een workshop inplannen, aarzel dan niet om te bellen of stuur een email.


Veel van onze dienstverlening is declarabel bij scholingsfondsen zoals het OTIB of OOM en periodiek als Duurzame Inzetbaarheid bij het Europees Sociaal Fonds.